jueves, 15 de mayo de 2008

xaxún (ayuno)

De vez en cando, quédome mirando para a comida, pensando en si o noso corpo realmente necesita inxerir tal cantidade de alimentos para "funcionar" correctamente.

Todos sabemos que non. Que comemos moito máis do que necesitamos, pero, ata que punto?

Foi a raíz destas pequenas reflexións, cando me deu por buscar información sobre o xaxún e o vicio que temos todos á hora de levarnos algo á boca. Porque penso que nun 50% é iso, vicio. Comemos moitísimo máis do que necesitamos, pero danos a sensación de que realmente nos fan falla eses bocados de máis.

Despois de filtrar un pouco a información atopada (en internet non podes fiarte do primeiro que atopes, hai moitos artículos contradictorios) funme convencendo cada vez máis do saudable que é facer un xaxún de vez en cando.

Teño claro que vou a escoller uns días nos que non vaia facer moita actividade física para propoñerme firmemente, unha meta clara de pasar 4 días solo a base de auga.

Pero polo de pronto, estou aquí sentado hoxe ás 16:30 e fai exactamente 33 horas que non metin un bocado no corpo.

Onte, mentres me preparaba o almorzo, miraba tódolos alimentos que estaba collendo o meu "piloto automático" e ao mesmo tempo dábame conta do innecesario que era a maior parte. Sempre me preparo un par de tostadas na sarten cunhas gotiñas de aceite de oliva, unha taza de leite con colacao, cereais (special K ou Fitness, son os que máis me gustan), e unhas cuantas galletas. (xa sei, eu co almorzo non me quedo corto jeje)
Despois de acabalo almorzo e sen ter claro que días me ía a propoñer para o xaxún, díxenme: "bo, mira, polo de pronto, vou a deixar de comer, aínda que sexa por un día" Supuxen que non tardaría moito en volver a comer porque non mo propuxen de forma clara, so foi como un experimento.

Agora mesmo, sintome máis desperto, máis áxil, con ganas de facer cousas e o nivel de concentración aumentou na hora do estudio. Normalmente non durmía antes da 1 da noite, e onte ás 11 xa me apetecía durmir. Descansei xenial e despertei unha hora antes de que sonara o despertador, polo que cando sonou xa tiña enerxía para saltar da cama dun chimpo.
Realmente aínda non sei o que é a fame, eu creo que o que sinto é que boto de menos a sensación pracenteira de comer, pero fame, o que se di fame (nesesidá), creo que aínda non a experimentei, e eso que os primeiros días paraece ser que son os peores (díxomo meu pai que fixo un xaxún de 5 días fai tempo)

Pensei que iba a ser inaguantable a gana de comer, pero para nada, sorprendinme enormemente. Non distingo as ganas que tiña onte, ó volver de facer exercicio físico, coas que teño hoxe. E eso que hoxe fíxenlle a tortilla á moza e quedeime ulíndoa un rato, a un cm da boca, pero nada, aguantei perfectamente a tentación. jeje. Vamos, que non noto máis gana de comer que fai 12 horas.

e non vos pensedes que agora si me poñen esto diante
Photobucket
me avalanzaría coma un tolo, non teño esa sensación. Penso que o disfrutaría lentamente. Agora mesmo non teño gana de atiborrarme, e eso que son de bo comer ehh.

Bueno, déixovos aquí unha pouca información sobre o xaxún que atopei na internetee:

El ayuno consiste en tomarse un descanso de la comida. Con este descanso damos el camino libre a nuestros órganos para un proceso de eliminación de toxinas y una regulación química. El cuerpo se rejuvenece y una vez rechazadas las toxinas reestablece de nuevo un equilibrio ideal. La primavera y el otoño son épocas ideales para hacer el ayuno. Existen muchas razones para ayunar aparte de sanar y limpiar el cuerpo, por ejemplo: perder peso, metas personales y espirituales, romper adicciones alimentarias, acción política o social. Lo bonito del ayuno es su simplicidad: consiste en abstenerse. Ayunar es una práctica inofensiva que prácticamente cualquier persona puede llevar al cabo. Te aconsejamos si no tienes experiencia ayunando contactar con algun profesional o amigo que te puede aconsejar como llevarlo al cabo. También puedes prepararte mediante la lectura de un libro sobre el tema. » Preguntas y Respuestas:

-¿Cuándo?
En el otoño o en la primavera ... o sea, ¡ahora! - ¿Qué tipos de ayuno existen? Elige el tipo de ayuno que más te atrae: sólo agua (para "los duros"), monodieta, ayuno de zumos y líquidos, ayuno a base de sirope de arce y limón son los cuatro variantes más conocidos.

-¿Duración ayuno?
La duración del ayuno depende de tu condición física, la experiencia que se tenga ayunando, la dieta previa, la actitud mental, la edad, el entorno y el clima. En general un ayuno de entre 5 y 10 días basta para purificar tu cuerpo.

- ¿Beneficios ayuno?
Elimina las toxinas de tu cuerpo, aumenta la energia vital, la piel se muestra radiante y tersa y libre de impurezas, se duerme mejor, bajas de peso, aumenta las defensas naturales del organismo, mejora la agilidad mental.

- ¿Pasarás Hambre?
Si tienes muchas ganas de comer o hambre una vez pasados los primeros días del ayuno es una indicación que hay que parar el ayuno. Aparte de los primeros días del ayuno, no es habitual que tienes hambre mientras estás ayunando. Es más, a muchas personas la comida le da asco mientras ayunan.

- ¿Qué tengo que evitar?
Durante el ayuno hay que evitar ejercicio físico fuerte y factores que generan mucho estrés porque consume mucha energía y perjudicará el proceso de limpieza.

- ¿Qué si puedo hacer? Se recomienda hacer ejercicio suave durante el ayuno (paseos en la naturaleza, yoga, etc) y relajarse en general (no planifica un ayuno en días muy ocupados). Da prioridad a la higiene personal durante el ayuno. Los baños aromáticas o baños de sal, masajes, el sauna o un baño de vapor son excelentes aliados del ayuno.

- ¡Tu lengua como indicador!
El color de la lengua suele indicar en qué fase está el proceso de depuración. Si está sucio (color amarillo o blanco) estás en medio del proceso de limpieza. Si vuelve a tener su color natural (rosado) has terminado el proceso de depuración y podrás ir terminando el ayuno.

- ¿Cómo salir del ayuno?
La parte más difícil del ayuno (sobre todo si dura más de 2 o 3 días) es salir del ayuno. Hay que volver a comer comida sólida poco a poco (dos o tres días de adaptación) para acostumbrar tus órganos. Se precisa control y paciencia.


http://www.botanical-online.com/comoayunar.htm#listado

Unha aperta!!

PD. me parece que vou a comer algo, que vou a ir ao ximnasio e non vaia a ser que me dea un chungo :) jeje

10 comentarios:

Unknown dijo...

Hey ¿que tal? Tambien hacia tiempo que no entraba por aquí, pues he tenido algún problema con la conexión. El cesped verde radioactivo es en la ruta de Muiños do folón e do picón cerca de Baiona. Merece mucho la pena visitarlos. A nosotros nos llevaron unos amigos de Baiona. Saludoooosss!!!! e boas ondaaaas!!

Anónimo dijo...

o mais importante e levar dietas equilibradas, frutas, hortalizas, peixe, legunbres, carne, lacteos. saber variar estes alimentos dunha forma equilibrada nunha cantidade mais ben pequena, creo que o xaxun non e positivo para o noso organismo, porque o que estas a facer co xaxun e privar o corpo das enerxias necesarias para o seu correcto funcionamento, e estas rompendo unha rutina que os nosos organismos teñen asociada, o cal crea un desequilibrio corporal.
si o fas polo fin de adelgazar e sabido que en eses dias de xaxun o que perdes son liquidos e unha vez que volvas a comer con normalidade voltaras o teu peso.
Moito "saber vivir" ca dra Leis.
boas ondas jaiteiro.
Mesi

KingMatt dijo...

Ti o que estas e facendo fame pa cando estemos por ahi.
A min nom me enganas.
Penso que a tua nai, vaiche dicir o mesmo que eu:
¡Ponte a comer!

Un Saudo.

Rubén Prieto dijo...

jajajaja, kingmat, tiñas razón! que ben me coñeces carallo jeje

Mesi! a intención do xaxún non foi para nada adelgazar. Senón que ten moitas ventaxas a nivel orgánico, hormonal, e incluso sicolóxico. Principalmente o corpo libera un montón de toxinas xa que os órganos que normalmente están todo o día ocupados en facela dixestión, comezan a "depurarse" ou "limparse" por decilo de algunha forma. Tes que ver como cambiao cheiro do sudor!!jojo que cochada.

E ademais de tódalas ventaxas que podes consultar en varios sitios da intranete, comézase a transformar en enerxía parte da grasa do texido adiposo. E se non pregúntallo aos de supervivientes jajaja...

pero está claro que non se debe utilizar para adelgazar... o mellor para iso é a dieta que dis ti e facer exercicio. Exercicio aeróbico sobretodo.

abrasoooosss (xa comín algo jeje)

Anónimo dijo...

Ru.. eu non sei que pasa co texto da entrada do "xaxún".. non podo lela, que raro non?
probei a cargar outra vez a páxina, pero cando se carga, aparece a foto dun cacho chuletón co seu pemeeeento, o seu tomaaaate, as súas pataquiiiiiñas.. e núblaseme todo!!!

Bueno, agora en serio, eu penso que este tipo de cousas teñen que ser algo ben pensado, e por mentes equilibradas. Si un se informa ben e fai as cousas con sentidiño, non vexo problema. En plan "depuración" un xexún non vén mal. Agora...a min que me dean o chuletón ese!

Anónimo dijo...

que pasa rapaz,
estiben falando con meu compañeiro de piso que esta acabando medicina deste tema e dixome que e un pouco perigoso, xa que o corpo necesita enerxia para traballar e expoñelo a unha dieta tan drastica podo provocar incluso cambios metabolicos moy fortes, pensa que cando se fai unha dieta normalmente fanse 5 comidas o dia. coidadiño, coidadiño, que me dera a min un par de quiliños de churrasquiño e unha empanada de millo, e non tanta pasta, jejejeje.

Rubén Prieto dijo...

jajjaja, raquele, vai selo riego

Risos, eu penso que o xaxún ao corpo humano, é como a un coche quitarlle a carbonilla, un acelerón ata chegar a un bo número de revolucións moi de vez en cando é bo para a "saúde" do motor. Claro que si se fai seguido acabaralo queimando :)
Machiño, pois eu de vez en cando boto de menos a dieta de "estudiante" basada principalmente en pizzas, hamburguesas e espaguettis jejeje

un abraso!

Anónimo dijo...

Joer pois quen me dera a min ese equilibrio mental, jeje
eu non aguanto máis d 2 horas sen levar nada a boca, excepto cando estón durmindo..
e leín todo o texo porq me parecía interesante pero no canto de animarme o xaxún doume máis fame!jiji.. e por riba con esa foto da chuleta..

biquiños Rubén
Iria (Nemi)

Rubén Prieto dijo...

Iria, eu que me vía incapaz de deixar o leite coas galletas á noite, parecíame imposible facer algo así. Pero sorprenderíaste de como che furrula o corpo e a cabeza unha vez ke te pos. Facelo por un día recoméndano facer ata unha vez ao mes ou máis...

bikiñoss

Isabel Tomé dijo...

Trankis todossssss que a cousa está supervisada... O sábado 17 e o domingo serrou nos troncos como un animal. Se estivera máis de un día sen comer...non era quen sen que lle dera un "jariflús" ademais, pacompesarotema, xa me encarguei de que a continuasión se zampara un chuletón de 600gr. Mellor que o da foto. (Por certo, non o deu acabado, que lle axudou Rula)